Podczas obecnej sytuacji najlepiej jest zostać w domu. Kluby fitness są zamknięte, a więc trzeba sobie radzić z treningiem. Świetnym pomysłem jest ćwiczenie w domu. Jak formę “cardio” można wybrać spacery do lasu lub bieganie, jednak z dala od innych osób. Jeśli tak jak ja, mieszkacie nad morzem trening w Gdańsku na plaży będzie cudowny!

Trening w domu wcale nie musi być nudny i mniej efektywny. Mimo, że nie mamy takiej ilości sprzętu jak na siłowni to równie dobrze możemy się spocić i zmęczyć swoje mięśnie. Jak trenować w domu?

Jakie są więc zalety ćwiczeń w domu?

  1. BEZ WYMÓWEK – trening w domu jesteśmy w stanie zrobić praktycznie o każdej godzinie. Równie dobrze sprawdzi się poranny trening w domu na rozruszanie organizmu, jak i również ten wieczorny (zaśniemy po nim jak dziecko ;)) Jest to duża wygoda, gdyż mamy większą pewność, że ten trening się faktycznie odbędzie. Bo kto nie znajdzie godzinki czasu na ćwiczenia?

 

  1. ĆWICZENIE BEZ SPRZĘTU – uwierzcie, że trening w domu z masą własnego ciała również daje “mocno w kość”. Warto dodać do swojego planu takie ćwiczenia jak: przysiady, wykroki, pompki, planki czy ćwiczenia bardziej dynamiczne typu: bieg bokserski, padnij-powstań oraz podskoki. Takie połączenie da nam możliwość wzmocnienia mięśni oraz spalenia wielu kalorii.

 

  1. OSZCZĘDNOŚĆ CZASU – w takiej sytuacji nie tracimy czasu na przykład na transport. Nie musimy się martwić o to czy siłownia zostanie zamknięta, nie musimy się nigdzie spieszyć. To od nas zależy ile czasu poświęcimy na trening w domu i kiedy go wykonamy. W takim przypadku bardziej dostosowujemy trening pod obowiązki niż odwrotnie.

 

  1. TRENING ZE ZNAJOMYMI – spróbuj namówić swoich przyjaciół lub partnera do ćwiczeń z Tobą. Nie jest to proste, ale uwierzcie – da się! Żyjemy w dobie internetu, a więc niech każdy z Was odpala kamerki i do dzieła – trening online startuje! Jest to świetna motywacja, aby zacząć ćwiczyć. Dodatkowo polepszycie swoje relacje oraz poprawicie sobie humor.

 

  1. OGRANICZA NAS TYLKO WYOBRAŹNIA – trening w domu świetnie pokazuje jak wiele mamy możliwości. Jeżeli nie masz sprzętu- świetnie nadadzą się butelki z wodą, worki ziemniaków czy nawet kij od szczotki, który może robić za sztangę. Jakoś trzeba sobie radzić! Puść swoją ulubioną muzykę, wyładuj emocje i dobrze się baw!

 

Podczas treningu w domu trzeba uważać. aby nie narazić się na kontuzje i nie wyrządzić sobie krzywdy. Podstawą jest dobra rozgrzewka, aby przygotować stawy i mięśnie do pracy. Po zakończonym treningu warto jest wykonać delikatny stretching, chociaż warto poświęcić osobną jednostkę treningową tylko na dokładne rozciąganie oraz rolowanie.

 

Pamiętajmy – warto jest ćwiczyć, gdyż to właśnie aktywność fizyczna wzmacnia nasz organizm i powoduje lepszą odporność. Zamknięte siłownie nie przeszkodzą nam w zrobieniu formy na lato!

*grafika https://pixabay.com/pl/photos/ludzie-kobieta-joga-medytacja-2573216/